Aspie-barn

Alla inlägg den 16 augusti 2014

Av Elli Fahlén - 16 augusti 2014 18:48

 

I lördags var jag typ på en liten utflykt. Jag, Fanny och Emelie cyklade iväg till mormor. Vi drog sen iväg till Lillian och träffade lilla Nemo. Vi var där drygt en timme, då hann vi busa en del med honom hemma hos Lillian, gå ut på promenad runt sjukhuset och busa lite till.

Han var så söt när vi sa hej då. Han var utomhus och kollade efter oss när vi gick, och när jag gav en slängkyss till honom hoppade han ner från staketet - han stod med framtassarna mot det - och så gick han in jättenöjt.



Igår kan man också säga att jag var på en liten utfykt. Då åkte jag, farmor och Dashti till fotografiska museet och tittade på 4 utställningar. Min favorit var Genesis av Sebastião Salgado.

När vi hade sett allting gick vi upp till restaurangen och åt lunch. Jag åt en räksallad och delade en coke med Polaren ;)

Sen gick vi ner och ut i shoppen, farmor och jag gick runt och kollade fotoböcker. Hon kollade på böcker på böcker med foton i, jag var mer ute efter en bok som jag kunde lära mig av, så jag letade efter det. Till sist hittade jag en bokserie på 4 böcker som heter Digital fotografi av Scott Kelby. Jag började kika i ett blädderex. av bok nummer 4, kollade innehållet i början av boken och kom fram till att det fanns en hel del att lära, som jag också var intresserad av att lära mig och som är bra att kunna. Jag gick iväg till farmor och visade henne boken. Men hon tyckte vi skulle köpa paketet med alla fyra böckerna, det kostade 545 kr och en enskild bok kostade 250 kr, så det tjänade vi otroligt på ;)



Och idag var jag i princip på utflykt också :D Jag och syrran cyklade hem till pappa och hämtade saker, jag hämtade min dator så att jag kan skriva det här från min egen dator ^^ Vi drog sen vidare till mormor där vi käkade lite mackor och drack iste (lunch) och sen käkade vi lite nougat ;D


Just nu sitter jag och testar lite redigeringar som de tipsar om i bok 1 av de böckerna vi köpte igår ^^


En jättesöt Nemo, på en mindre söt bild... Var jättesvårt att få bilderna skarpa!

 

Jäääätesööööt, med läppen fastklistrad mot tandköttet xD

 

Aawwee :3

 

Smile!

 

Action-vovve ;D

 

Pömsig..


Mina fotoböcker


 

Mina fotoböcker :p

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en glad liten sak på 17 år. Jag älskar hundar, musik, att teckna, och såklart min kära pojkvän :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Translate

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2014 >>>

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards