Aspie-barn

Alla inlägg under januari 2015

Av Elli Fahlén - 31 januari 2015 10:48

 

Då var det lördag, en "mamma-lördag" vilket innebär att alla 4 syskon är hemma. Oftast ganska jobbigt. Som tur är så har jag ju mitt eget rum att stänga in mig på och jag är borta lite mer än en timme varje lördag eftersom jag har dans i en timme. Dessutom kan jag gå dit tidigare och titta på grupperna innan mig om jag behöver fly lite från allt hemma.

Jag går också på kör, men det är på tisdagar, men både kören och dansen är mina två flyktvägar till lyckan. Är nästan alltid glad efter att ha varit där. Känns så underbart att under några timmar i veckan få komma till två platser där jag är med enbart personer som delar i alla fall ett intresse med mig, och att jag också får göra något som jag tycker är kul. Det är de bästa 3 timmarna på hela veckan.

Sen återvänder man hem, till det vardagliga, det som alltid är detsamma utan någon förändring.

Av Elli Fahlén - 30 januari 2015 19:31

 


Nu är det så att jag struntar fullständigt i vilka som läser det här. I sexan blev jag placerad i en väldigt jobbig situation för ett inlägg jag skrev på en gammal blogg, men nu struntar jag fullständigt i om jag hamnar där igen.

Jag kommer inte nämna några namn alls.


Just nu känner jag mig ganska ensam, trots att jag är i en grupp. Jag har lättare för att känna mig utesluten från kompisgruppen (vi är 7 räknat med mig), och i alla fall jag ser oss som lite utstötta från klassen. Vi 7 har alltid varit, ända sen sexårs har vi hållit ihop. I 6:an tog allt en väldigt hastig vändning och det var jag och två andra som hamnade i "bråk" med de andra 5, vilket höll i sig i nästan 1 år. Det var även under den tiden som jag blev satt i den där jobbiga situationen.

Nu de senaste veckorna, det började vid terminsstarten, ungefär. Två av tjejerna i gänget verkade bli närmare vänner och sen gick allt mer eller mindre utför. En dag skulle de två åka till Farsta, jag frågade om jag fick följa med, men jag fick en reaktion som jag tog som ett nej.

Idag åkte de och en annan av oss till Farsta, inte heller då fick jag följa med.

Det har också varit en del att 3-4 av de har satt sig i grupprummet på matten, utan att fråga oss andra. Och på spanskan, där bara jag och 3 av de går, så sätter de 3 sig i grupprummet utan mig - utan att fråga - eller så drar de ihop sina bord (för de sitter på rad) och jobbar tillsammans, när jag sitter på raden precis framför de. Slutar med att jag får jobba själv.

Jag har också börjat välja att sitta ensam i korridoren ibland. Ibland äter jag inte ens lunch för att jag inte vill sitta med de, men inte heller ensam.


Det slutar med att min bästa kompis får ta emot allting som jag tycker är dåligt. Vill inte att det ska vara så, får typ skuldkänslor av att dumpa allt på honom. Att bara "klaga" och säga hur mycket allt suger. Jag vill mycket hellre visa hur mycket jag uppskattar honom, hur glad jag är för att ha honom, för jag behöver honom. Du vet vem du är.  


Vill bara tacka dig, min bästa vän, för att jag har dig, för du är den enda jag har när allting känns svårt.

Puss.

Av Elli Fahlén - 16 januari 2015 23:19

Då var det fredag igen!
Har haft både ett bra och dåligt av avslut på veckan. Var lite sådär i skolan, men sen när jag skulle gå ut med hundarna efter skolan blev jag ganska glad, även om de drog sönder min hand. De hade köpt en julklapp till mig, de hade trott att vi skulle träffas före jul, vilket vi inte gjorde, så jag fick den nu istället. Jag fick några te-påsar, en kaka med chokladbitar i och en mugg. Så nu kan jag ha lite teparty med mig själv (allt var ett färdigsatt kit från en butik) och så fick jag en supersöt korg med godis i. Var jättesött av de att köpa en julklapp också, blev otroligt glad.
Sen kom jag hem. Då var alla syskon hemma, sjukt jobbigt. Min äldsta lillasyster har en kompis hemma som ska sova över hela helgen. Ibland önskar jag att jag kunde få sån tid med mina kompisar..
Mot kvällen, efter att vi hade ätit, så satt jag vid datorn, tittade lite på tv och funderade lite. Av någon anledning som inte ens jag känner till så kände jag mig plötsligt väldigt nere. Vill bara gråta, utan anledning. Nästan som en lättare depression.. Vill bara försvinna för ett tag, tills jag känner att allt är bra igen..

Av Elli Fahlén - 10 januari 2015 17:13

Då har man firat sin födelsedag igen. Den här gången fick jag en blombukett, två böcker på nästan 1000 sidor var, två chokladkakor med 1D-stickers i förpackningen och ett objektiv till min kamera.
Är väldigt nöjd. Fixades två tårtor också.

Nu när jag har fått allt för den här stunden så ska jag kolla på vad jag vill göra för mina pengar. Förmodligen blir det en ny mobil, om jag får välja, men vi får se.

Av Elli Fahlén - 7 januari 2015 22:16

Haha, nu var det ett tag sen sist igen! Sen jag skrev sist har jag nog hunnit fira nyår tror jag.
Det gjorde jag i alla fall hos mammas kompis, vad jag däremot inte hade räknat med var att det skulle vara en familj till där, så det blev för mycket för mig, typ black-out och under förrätten fick jag stå och äta i köket medan de andra satt och åt i vardagsrummet.
Till tolvslaget gick vi iväg till en park och kollade på fyrverkerier. Det var två grupper där; en familj och ett kompisgäng, som sköt upp. Kompisgänget lyckades snedtända mer eller mindre alla sina, så de flög hela tiden mot oss, extremt obehagligt om du frågar mig!

Sen har jag hunnit fira min födelsedag också! Fyllde 15 år igår och hade min mormor och en kompis över. Blev mycket roligare än väntat.
Fick pengar, en bok och, något som faktiskt var helt oväntat, en ny dator!!
På lördag ska jag fira med pappa, farmor, farfar och förhoppningsvis min älskade storebror ?


Ni undrar säkert vad rubriken har med det här att göra? Det har den inte!
Men jag tänkte att jag skulle ge mig själv en "utmaning" eller vad man ska kalla det.
Jag fotar ju en del, så tänkte försöka mig på en fin bild av en blomma. Jag älskar blommor med vattendroppar på, och har också hört att vattnet ska framhäva blommans färger bättre, så det är det jag ska försöka fota ^^
Ska försöka få upp ett resultat här, om jag blir nöjd, haha!

Ska försöka skriva snart igen, men nu måste jag sova.
God natt! ?

Presentation


Jag är en glad liten sak på 17 år. Jag älskar hundar, musik, att teckna, och såklart min kära pojkvän :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Translate

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards