Aspie-barn

Alla inlägg den 5 juli 2017

Av Elli Fahlén - 5 juli 2017 22:41

 


Då har man jobbat i totalt tre dagar på sommarjobbet nudå. Eller, egentligen var första dagen inget märkvärdigt, vi lekte lekar för att lära känna varandra och gick på en liten rundvandring i området för att titta på olika platser vi skulle jobba med. Hittills har min grupp rensat sly, som är typ som småträd och ogräs (?) - rätta mig om jag har fel -, och så har vi slipat och grundmålat delar av en klätterställning på en av de kringliggande gårdarna. Imorgon är tanken att vi ska typ bygga odlingslådor och måla de, fast jag får känslan av att vi kommer att få fortsätta måla klätterställningen eftersom vi inte blev klara..

 

Men det känns som att vi kommer att ha mycket kul under de här veckorna och det är rätt stor variation på arbetsuppgifterna. Besökte också biblioteket idag, blev ett ganska tråkigt besök enligt mig, men jag fick en bok och ett nytt lånekort. Och som den boknörd jag ändå är så var det rätt nice. Största nackdelen med det här jobbet för mig är att det är så pass energikrävande. Jag går upp 5.40, börjar 7.30 och jobbar fysiskt ända fram till 14.15 Tack vare min asperger blir allting ännu mer energikrävande eftersom jag bearbetar precis allting som kommer till mig - lukter, ljud, ljus, you name it. Men sånt spelar inte så stor roll när man har en schysst grupp och en superskön gruppledare.

 

Nu taggar man inför en ny dag med nya (fysiska) utmaningar och uppdrag för att förbättra vår ort!


Sommarjobbet tillsammans med musiklägret jag var på förra veckan kommer tillsammans att bygga upp mig otroligt mycket som person asså. Wooh!!

 


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en glad liten sak på 17 år. Jag älskar hundar, musik, att teckna, och såklart min kära pojkvän :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Translate

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017
>>>

Länkar


Skapa flashcards